„Tai partneryste grįstas, mąstyti provokuojantis bei kūrybiškas procesas su klientu, kuris įkvepia maksimaliai išnaudoti (kliento) individualų ir profesinį potencialą“. ICF, International Coaching Federation.
Tarptautinė koučingo federacija (ICF) įkurta dar 1995 metais, yra vienintelė organizacija, suteikianti visame pasaulyje pripažįstamą koučingo profesionalo kvalifikaciją.
Koučingo esmė, tai pokalbis su klientu. Šio dialogo metu visas dėmesys yra nukreiptas į pašnekovą, jo metu koučingo specialistas padeda asmeniui rasti atsakymus, ieškoma galimų sprendimo kelių į kliento atsineštą situaciją ar kitus jam aktualius klausimus. Padedama pamatyti susiformavusius įsitikinimus, kliudančius ar ribojančius elgesio modelius. Taip pat koučingo specialistas yra pokalbio partneris, kuris padeda atrasti galimus sprendimų kelius, ir jeigu klientas nori – juos priimti, išsigryninti veiksmų planą, sąmoningai augant su daugiau drąsos veikti. Koučingas yra pokalbis – tai tarpusavio RYŠYS, kūrybiškas procesas, sukuriantis dialogą tik abipusiu bendradarbiavimu.
Vesdama koučingo sesijas, aš pati jau nebegaliu „atmatyti“ žmogaus veido bruožų ir jame slypinčios prigimties resursų. Tai leidžia įžvelgti ir galimus atsakymus, ties kuriais žmogus vienur ar kitur „pastringa“ priimant sprendimus. Todėl koučingo pokalbio eigoje, vsuomet stebiu kliento veido bruožus, ir jeigu klientas leidžia, atliepiu žmogaus prigimtį, paaiškinu kas, kaip ir kodėl tam tikri dalykai taip dėliojasi jo gyvenime. Atkreipiu dėmesį, į ką labiau vertėtų fokusuotis, ko privengti, o ką sąmoningai savyje auginti.